Rivile EDI (EKO)

Rivile GAMA sistemoje realizuoti elektroniniai dokumentų mainai (EDI) tarp Rivile GAMA vartotojų ir elektroninis dokumentų perdavimas su kitomis sistemomis dirbantiems vartotojams.

Galimi du WEB apsikeitimo būdai:

  • Tiesioginis - šiuo būdu keistis dokumentais gali vartotojai, dirbantys su Rivile GAMA programa;
  • Internetinis - tai internetinė svetainė, kuri praplečia WEB apsikeitimo galimybes ir Rivile GAMA programos vartotojui leidžia pateikti duomenis vartotojams, neturintiems Rivile sistemos.

Dirbantys su Rivile GAMA programa gali naudoti abu apsikeitimo būdus.

Dirbantys su 118.0000+DI Rivile GAMA programos versija klientų sąraše iškart mato su kuriais klientais galimas tiesioginis dokumentų apsikeitimas.

edi_01

Požymis užsipildo automatiškai perėjimo į naują versiją metu.

Jo reikšmė "Galimas", jeigu toks klientas (pagal įmonės kodą) yra Rivile klientų duomenų bazėje.

Reikšmė "Vyksta" priskiriama tuo atveju, jeigu jau yra aprašytas tiesioginis web apsikeitimas arba iškart jį aprašius.

Naujiems klientams arba pakoregavus kliento aprašymą, tiesioginio dokumentų apsikeitimo požymis užsipildo paspaudus mygtuką "Užpildyti aprašymus" kot_duk20png .

Požymis matosi ir kliento alternatyvių adresų sąraše, kur aprašomi konkretūs web adresai:

edi_02

Dirbantys su Rivile GAMA programa gali tiesiogiai keistis dokumentais: sąskaitomis-faktūromis, pirkimo bei pardavimo užsakymais, rezervavimais, suderinimo aktais, skolų priminimais ir pan.

Tam, kad sklandžiai vyktų apsikeitimas pirkimo-pardavimo dokumentais, abi apsikeitime dalyvaujančios pusės turi suderinti prekių (paslaugų) kodus arba bar kodus.

Kai importuojant naudojamas Prekės/Paslaugos bar kodas, tai pirmiausia Prekė/Paslauga ieškoma iš informacijos, kuri yra suvesta:

Prekės/ Paslaugos koregavimas -> Klientų prekės/ paslaugos koregavimas -> lauke Kliento prekės/ paslaugos kodas.

Jei importuojamas bar kodas nerandamas, tada jo ieškoma bendrame Bar kodų sąraše.

edi_03

Tam, kad būtų ieškoma tik Bar kodų sąraše, užprogramuojamas Sistemos INIT-as. Kaip tai padaryti aprašyta čia .

Kartu su dokumentų informacija perduodami PDF failai, tinkami spausdinimui bei patvirtinimui elektroniniu parašu. Šie failai lieka sistemoje tiek siuntėjo, tiek gavėjo pusėje. Juos visada galima peržiūrėti ir, jei reikia, išsaugoti diske arba atsispausdinti.

WEB eksportas - siuntėjas išsiunčia dokumentus (pirkimo užsakymus, pardavimus, suderinimo aktus) gavėjui.

WEB importas - gavėjas susiimportuoja iš siuntėjo gautus dokumentus, o siuntėjas - patvirtinimus.

WEB patvirtinimas - gavėjas išsiunčia patvirtinimą apie gautus dokumentus.

Tam, kad būtų įmanomas WEB apsikeitimas, klientų kortelės papildomos WEB apsikeitimui reikalinga informacija.

Naudojantis šiomis funkcijomis, galimi įvairūs keitimosi scenarijai. Toliau pateikiami keli pavyzdžiai.

Pats paprasčiausias WEB apsikeitimo pavyzdys būtų:

  • pardavėjas išsiunčia sąskaitą faktūrą (WEB eksportas pardavimo operacijose)
  • pirkėjas ją susiimportuoja (WEB importas pirkimo operacijose)
  • pirkėjas gautą sąskaitą peržiūri (jei atsisako, parašo pastabas) ir išsiunčia patvirtinimą (WEB patvirtinimas pirkimo operacijose)
  • pardavėjas susiimportuoja patvirtinimus (WEB importas pardavimo operacijose).

Sudėtingesnis WEB apsikeitimo scenarijus:

  • pirkėjas išsiunčia pirkimo užsakymą pardavėjui (WEB eksportas pirkimo operacijose)
  • pardavėjas susiimportuoja užsakymą (WEB importas pardavimo operacijose)
  • pardavėjas išsiunčia patvirtinimą apie gautą užsakymą (WEB patvirtinimas pardavimo operacijose)
  • pirkėjas susiimportuoja patvirtinimą ir laukia prekių (WEB importas pirkimo operacijose)
  • pardavėjas pagal gautą užsakymą suformuoja ir išsiunčia sąskaitą faktūrą (WEB eksportas pardavimo operacijose)
  • pirkėjas ją susiimportuoja (WEB importas pirkimo operacijose)
  • pirkėjas gautą sąskaitą peržiūri (jei atsisako, parašo pastabas) ir išsiunčia patvirtinimą (WEB patvirtinimas pirkimo operacijose)
  • pardavėjas susiimportuoja patvirtinimus (WEB importas pardavimo operacijose).

Scenarijus, kai gavėjas dirba su kita sistema :

  • pardavėjas išsiunčia sąskaitą faktūrą (WEB eksportas pardavimo operacijose)
  • gavėjas elektroniniu paštu gauna informaciją apie išrašytą sąskaitą
  • elektroniniame laiške gavėjas paspaudžia dokumento numerį - atsidaro langas, kuriama peržiūri gautą dokumentą ir patvirtina, kad jį gavo ; arba - gavėjas įeina į Rivile EKO (EDI) svetainę, ir ten peržiūri bei patvirtina, kad gavo dokumentą
  • pardavėjas susiimportuoja patvirtinimus (WEB importas pardavimo operacijose).